treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Rękopis Józefa Czechowicza, tekst zapisany czarnym ołówkiem na odwrocie kartonika (wym. 10 x 15 cm), na którym po stronie recto znajduje się drukowany formularz zaproszenia na 

Jeszcze o Ludwiku

Czechowicz, Józef

1929 — 1935

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/7281/ML - Scena rodzajowa w pionowym prostokącie przedstawiająca mężczyznę i kobietę w przebraniach karnawałowych. Na pierwszym planie tyłem do widza mężczyzna w stroju pierrota. Prawą ręką unosi suknię kobiety przebraną za Kolombinę. Po lewej na stole butelki, z tyłu widoczne oparcie sofy. Rysunek lawowany akwarelą, kontury podkreślone. Kompozycja utrzymana w chłodnej tonacji barw, postaci lekko kubizowane. 

Na odwrocie fragment tekstu majuskułą wpisany w układ prostokątnego bloku.

Karnawał

Wydra, Jan

Muzeum Narodowe w Lublinie

Wielobarwna kompozycja abstrakcyjna z zarysem postaci ludzkiej oraz przenikających się płaszczyzn. Na dole podłużny, poziomy, brązowy kształt zwężający się ku prawej stronie, prześwitujący zza postaci. Z lewej pochylony czworobok i kolejny czworobok, przylegające do zarysu sylwetki ludzkiej; owalna głowa bez detali twarzy. W tle niebieskie i żółte plamy.

[Bez tytułu]

1957

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kompozycja abstrakcyjna w typie taszystowskim. Złożona z nieregularnie rozlewających się i przenikających plam farby - błękitnej po lewej stronie kompozycji, żółtej w centrum oraz szarości po prawej. W obrębie płaszczyzn koloru liniowe, poziome i pionowe nacieki czarnej farby. Tło w tonacji czerni.

Bez tytułu

Durakiewicz, Jerzy

1960

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kompozycja abstrakcyjna w typie taszystowskim. Zbudowana przy pomocy nakładanych warstwowo, przetartych pasm w tonacji szarości. Na nie nałożone regularne pasma kropkowań tworzących miejscami skupiska czerni. W obrębie kompozycji swobodne rozlewające się plamy czerwonej farby tworzące barwny kontrakpunkt.

Kompozycja

Zwoliński, Przemysław

1962

Muzeum Narodowe w Lublinie

New York City Crisscross

Mysłowski, Tadeusz

1989

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/7282/ML - Scena rodzajowa w pionowym prostokącie przedstawiająca dwóch mężczyzn pchajacych wypełniony węglem wagon. Obaj zwróceni profilem w lewo, mocno pochyleni, w przyklęku. Wagon wypełniony dużymi bryłami węgla, za nim widoczy fragment arkadowej konstrukcji (mostu?) W tle widoczne zarysy architektury przemysłowej z dominującymi sylwetami kominów fabrycznych. Rysunek lawowany akwarelą , modelunek podkreslony kredką. Całość obwiedziona podkolorowaną ramką.

Kopalnia (Górnicy)

Wydra, Jan

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/7252/ML - Widok ulicy Rybnej w Lublinie. Wzdłuż ulicy zarysowane elewacje kamienic zbiegajace się ku centrum kompozycji. W centrum szkicowo zarysowane sylwetki przechodniów. Przedstawienie modelowane równoległymi kreskowaniami, w ciepłej tonacji oraznżu oraz błękitów i zieleni.
sygn. p.d. Z. Waśniewski 1930

Ulica Rybna w Lublinie

Waśniewski, Zenon

1930

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok Bramy Grodzkiej od strony Starego Miasta wraz z kamienicami ulicy Grodzkiej. W przyziemiu zakończony półkoliście otwór przejazdu, powyżej rząd trzech okien, zwieńczenie w formie szczytu ze spływami wolutowymi i wnęką z monogramem królewskim (nieczytelnym). W prześwicie bramy i wzdłuż ulicy zarysowane sylwetki przechodniów. Przedstawienie o charakterze szkicu.

Brama Grodzka w Lublinie

Trachter, Symcha Binem

1921

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1269/ML - Kompozycja symetryczna w formie leżącego prostokąta, skomponowana ze stylizowanych elementów liści akantu. Poszczególne pola oddzielone ciemnym konturem. Od dolnych narożników oraz centrum kompozycji skierowane ku środkowi wydłużone liście akantu. Lawowane ultramaryną, z lekko zaznaczonymi pionowymi żłobkowaniami. Ich dekoracyjny układ tworzy obramienie dla usytuowanego centralnie stylizowanego owocu granatu. Pozostałe pola lawowane  żółcienią i umbrą. Elementy kompozycji o ostrych, zgeometryzowanych formach. 
także konturem. Od dołu wychodzą rozkładające się liście akantu, sięgające do połowy 
wysokości, skąd wychodzi inna para liści, skupiających sie u góry. W tak utworzonym polu zaokrąglona forma stylizowanego owocu granatu z okrągłym owocem i odchylającymi się po bokach listkami. U góry falujący pas ultramaryny. Całość kompozycji o ostrych, zgeometryzowanych kształtach.

Projekt witraża

Kietlicz-Rayski, Konstanty

1918

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 49 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd